Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online

Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2013
Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online Image by watcharakun / freedigitalphotos.net

 Όλοι εθιζόμαστε σιγά-σιγά στο να απολαμβάνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες online. Τι κάνουμε όμως για να το αξιοποιήσουμε ως marketers;


Πόσες φορές δε συναντάμε μία ιδέα της οποίας η χρησιμότητα είναι τόσο προφανής, που απορούμε γιατί δεν την εφαρμόζαμε τόσο καιρό; Ναι, πράγματι, πολλές.

Το personalization (το να προσφέρεις δηλαδή περιεχόμενο βάσει των προτιμήσεων και της συμπεριφοράς του χρήστη) είναι νομίζω μία από αυτές τις ιδέες. Κάθε φορά που συζητάω με ανθρώπους του marketing, η κουβέντα καταλήγει στο ίδιο μοτίβο:

  • Πώς και δεν το έκανα τόσο καιρό;
  • Ωχ, δύσκολο. Πώς να ξεκινήσω;


Η πραγματικότητα 1: Λίγος χρόνος, διασπασμένη προσοχή

Την πραγματικότητα την ξέρουμε όλοι:

  1. Ο χρόνος μας είναι περιορισμένος. Ως άνθρωποι, είμαστε “time-starved”.
  2. Η προσοχή μας διασπάται όπως ποτέ στο παρελθόν: κάνουμε πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα: έχουμε ανοιχτά πολλά tabs στον browser, δουλεύουμε ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούμε με φίλους στο Facebook και διαβάζουμε και καμιά είδηση, κινούμαστε στην πόλη και στα μάτια μας “τρέχει” ένα timeline. Ο χρόνος που αφιερώνουμε σε κάθε δραστηριότητα μικραίνει διαρκώς.

Έτσι, ως καταναλωτές περιεχομένου online (ειδήσεις, άρθρα, πληροφόρηση, multimedia, γνώση…) είμαστε πολύ περισσότερο “time-starved”! Γιατί; Γιατί εκεί ο ανταγωνισμός για την προσοχή μας είναι απίστευτος.

 

Η πραγματικότητα 2: Εθιζόμαστε στο personalization

Μαθαίνουμε να περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας ζητώντας και απολαμβάνοντας προσωποποιημένες εμπειρίες και περιεχόμενο: Στο Youtube μας προτείνονται videos που μας αρέσουν. Και τα βλέπουμε. Φτιάχνουμε το περιεχόμενο των news applications στο κινητό μας με βάση τα ενδιαφέροντά μας. Γιατί δεν θέλουμε να χάνουμε χρόνο σε άσχετες ειδήσεις. Στα κοινωνικά μας δίκτυα παρακολουθούμε ανθρώπους/ groups που μας ενδιαφέρουν. Στα e-shops που επισκεπτόμαστε, μας προτείνονται παρεμφερή/ σχετικά προϊόντα. Έτσι, μαθαίνουμε να καταναλώνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, το personlization γίνεται σιγά-σιγά commodity: ολοένα και περισσότεροι το προσφέρουν. Γιατί βλέπουν τα οφέλη: αυξημένος χρόνος στο site, αυξημένο engagement, αυξημένα έσοδα.

 

Η συνέπεια: Θέλουμε περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει προσωπικά

Όλα τα παραπάνω έχουν μία πολύ ξεκάθαρη συνέπεια: Θέλουμε πληροφορίες και περιεχόμενο κομμένο και ραμμένo στα μέτρα μας. Θέλουμε δηλαδή:

  • Να βρούμε αυτό που ψάχνουμε σε δευτερόλεπτα,
  • Να μας προσφέρονται πληροφορίες που μας αφορούν προσωπικά,
  • Να καταλάβουμε τι είναι αυτό που προσφέρει το site X σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο.
  • Να πάρουμε τη μέγιστη χρησιμότητα για το χρόνο που διαθέτουμε. Και για την προσοχή που αφιερώνουμε.


Θέλουμε Value for our Time, Value for our Attention. Το ξέρουμε όλοι, γιατί το ζούμε.

(Σε επόμενο post θα πούμε δυο λόγια παραπάνω για τα Value for Time και Value for Attention.)


Η αδιαφορία για την πραγματικότητα δεν συγχωρείται

Τι γίνεται όμως όταν βάζουμε το καπέλο του marketer; Όταν έρχεται η ώρα να σχεδιάσουμε εμείς sites, υπηρεσίες ή προϊόντα online… όλη αυτή η πραγματικότητα κρύβεται (σε ένα άγνωστο σημείο στον εγκέφαλο...) και σχεδιάζουμε αγνοώντας την.

  • Δείχνουμε το ίδιο site σε όλους. Την ίδια πρώτη σελίδα, την ίδια γλώσσα, τις ίδιες επιλογές.
  • Αγνοούμε τις προτιμήσεις των επισκεπτών μας. Δεν αξιοποιούμε τη γνώση που μπορεί να προσφέρει η online συμπεριφορά τους για να τους προτείνουμε σχετικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.
  • Στέλνουμε το ίδιο newsletter σε όλους.

Αγνοούμε δηλαδή το personalization: δεν προσφέρουμε περιεχόμενο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του επισκέπτη / πελάτη. Αυτό δηλαδή που οι ίδιοι θέλουμε.
Γιατί;
Γιατί το personalization είναι συνήθως ακριβό και άγνωστο. Γιατί είναι πιο εύκολο να εστιαστούμε στο κάνουμε απλά ένα όμορφο και λειτουργικό site. Πού χρόνος και χρήμα για personalization;

Το θέμα είναι είναι όμως ότι η πραγματικότητα δεν αγνοείται χωρίς συνέπειες.
Όποιος δίνει πλέον personalized content, όποιος προτείνει περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κάθε επισκέπτη ξεχωριστά, θα κερδίζει: Θα αυξήσει το engagement, το χρόνο της επίσκεψης online, τις μετατροπές.
Και όποιος αργεί να ενσωματώσει υπηρεσίες προσωποποίησης, θα μένει πίσω, γιατί θα προσφέρει λιγότερο value for time, value for the attention. Θα αργήσει να μάθει, θα αργήσει να προσαρμοστεί, και η εποχή μας δεν τα συγχωρεί εύκολα αυτά.

 

PServer: Personalization για όλους, δωρεάν

Γι’ αυτό και στη SciFY αποφασίσαμε να στηρίξουμε το έργο του “ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος”, του μεγαλύτερου ερευνητικού ιδρύματος της χώρας και να βοηθήσουμε να φτάσει κορυφαία τεχνολογία προσωποποίησης σε όλους. Ο PServer προσφέρεται δωρεάν, γιατί δουλέψαμε με ένα κοινό όραμα:

Να βοηθήσουμε όλους τους οργανισμούς, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες, να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των ανθρώπων.
Να αναπτύξουν εύκολα υπηρεσίες που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να τις βελτιώνουν συνεχώς, ενισχύοντας την οικονομία και την απασχόληση και εξυπηρετώντας καλύτερα τους πελάτες τους και τους πολίτες.

Το 2ο PServer workshop είναι μια καλή ευκαιρία για να μάθουμε όλοι από τις εμπειρίες μας. Και να πάμε ένα βήμα μπροστά.

Ή και περισσότερα.


Βασίλης Γιαννακόπουλος
SciFY - Vision Dissemination Team

 

Τελευταία νέα

Εκδήλωση στη Λάρισα: Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake News

Εκδήλωση στη Λάρισα: Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake News

Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake NewsΣχεδιάζουμε τις δράσεις μας για να αντιμετωπίσουμε την παραπληροφόρηση Η SciFY και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός “ΔΗΜΗΤΡΑ”,...

Διαβάστε περισσότερα

30th SciFY Academy: Νανοτεχνολογίες | Εφαρμογές που αλλάζουν τη ζωή…

30th SciFY Academy: Νανοτεχνολογίες | Εφαρμογές που αλλάζουν τη ζωή μας (;)

30η SciFY Academy: ΝανοτεχνολογίεςΕφαρμογές που αλλάζουν τη ζωή μας (;) Η SciFY, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το INNOVATHENS powered by Samsung,...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake News

Εκδήλωση: Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake News

Οι πολίτες συμμαχούν ενάντια στα Fake NewsΣχεδιάζουμε τις δράσεις μας για να αντιμετωπίσουμε την παραπληροφόρηση Η SciFY, και το ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος", σας...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα

Εκδήλωση: Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα

Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα   Η SciFY, το περιοδικό «Πρίσμα» και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν στην 29η...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy: Digital Transformation

SciFY Academy: Digital Transformation

28th SciFY Academy: Digital TransformationΠως να φέρω την επιχείρησή μου στο σήμερα  Η SciFY, και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας...

Διαβάστε περισσότερα

Πως μπορεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει προσβάσιμη σε όλους;

Πως μπορεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει προσβάσιμη σε όλους;

Η πρόκληση: Τα άτομα με αναπηρία εξακολουθούν να εξαιρούνται δυσανάλογα από την αγορά εργασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Επαγγελματική...

Διαβάστε περισσότερα

Συνέδριο για τη Νεανική Επιχειρηματικότητας: Είναι στο χέρι μας

Συνέδριο για τη Νεανική Επιχειρηματικότητας: Είναι στο χέρι μας

Απασχόληση, Επενδύσεις και Επιχειρηματικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση Η SciFY συμμετείχε στο συνέδριο: "Απασχόληση – Επενδύσεις & Επιχειρηματικότητα στην Ε.Ε."  που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy: STEAM Education

SciFY Academy: STEAM Education

27th SciFY Academy: STEAM EducationΠως η Διεπιστημονικότητα και η Τέχνη μεταμορφώνουν τη μαθησιακή εμπειρία  Η SciFY, και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Νοέμβριος 2018

Impact Update Νοέμβριος 2018

Συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τον αντίκτυπό μας μαζί σας! Ξεπεράσαμε συνολικά τους 70.000 Ωφελούμενους! Η στήριξή σας είναι η δύναμη μας για να συνεχίσουμε....

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Αν θέλετε να ενημερώνεστε σχετικά με τη SciFY, εγγραφείτε στο newsletter μας! 

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.