Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online

Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2013
Value for Time and Attention: Η προσωποποίηση σημείο-κλειδί για επιτυχία online Image by watcharakun / freedigitalphotos.net

 Όλοι εθιζόμαστε σιγά-σιγά στο να απολαμβάνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες online. Τι κάνουμε όμως για να το αξιοποιήσουμε ως marketers;


Πόσες φορές δε συναντάμε μία ιδέα της οποίας η χρησιμότητα είναι τόσο προφανής, που απορούμε γιατί δεν την εφαρμόζαμε τόσο καιρό; Ναι, πράγματι, πολλές.

Το personalization (το να προσφέρεις δηλαδή περιεχόμενο βάσει των προτιμήσεων και της συμπεριφοράς του χρήστη) είναι νομίζω μία από αυτές τις ιδέες. Κάθε φορά που συζητάω με ανθρώπους του marketing, η κουβέντα καταλήγει στο ίδιο μοτίβο:

  • Πώς και δεν το έκανα τόσο καιρό;
  • Ωχ, δύσκολο. Πώς να ξεκινήσω;


Η πραγματικότητα 1: Λίγος χρόνος, διασπασμένη προσοχή

Την πραγματικότητα την ξέρουμε όλοι:

  1. Ο χρόνος μας είναι περιορισμένος. Ως άνθρωποι, είμαστε “time-starved”.
  2. Η προσοχή μας διασπάται όπως ποτέ στο παρελθόν: κάνουμε πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα: έχουμε ανοιχτά πολλά tabs στον browser, δουλεύουμε ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούμε με φίλους στο Facebook και διαβάζουμε και καμιά είδηση, κινούμαστε στην πόλη και στα μάτια μας “τρέχει” ένα timeline. Ο χρόνος που αφιερώνουμε σε κάθε δραστηριότητα μικραίνει διαρκώς.

Έτσι, ως καταναλωτές περιεχομένου online (ειδήσεις, άρθρα, πληροφόρηση, multimedia, γνώση…) είμαστε πολύ περισσότερο “time-starved”! Γιατί; Γιατί εκεί ο ανταγωνισμός για την προσοχή μας είναι απίστευτος.

 

Η πραγματικότητα 2: Εθιζόμαστε στο personalization

Μαθαίνουμε να περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας ζητώντας και απολαμβάνοντας προσωποποιημένες εμπειρίες και περιεχόμενο: Στο Youtube μας προτείνονται videos που μας αρέσουν. Και τα βλέπουμε. Φτιάχνουμε το περιεχόμενο των news applications στο κινητό μας με βάση τα ενδιαφέροντά μας. Γιατί δεν θέλουμε να χάνουμε χρόνο σε άσχετες ειδήσεις. Στα κοινωνικά μας δίκτυα παρακολουθούμε ανθρώπους/ groups που μας ενδιαφέρουν. Στα e-shops που επισκεπτόμαστε, μας προτείνονται παρεμφερή/ σχετικά προϊόντα. Έτσι, μαθαίνουμε να καταναλώνουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα, το personlization γίνεται σιγά-σιγά commodity: ολοένα και περισσότεροι το προσφέρουν. Γιατί βλέπουν τα οφέλη: αυξημένος χρόνος στο site, αυξημένο engagement, αυξημένα έσοδα.

 

Η συνέπεια: Θέλουμε περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει προσωπικά

Όλα τα παραπάνω έχουν μία πολύ ξεκάθαρη συνέπεια: Θέλουμε πληροφορίες και περιεχόμενο κομμένο και ραμμένo στα μέτρα μας. Θέλουμε δηλαδή:

  • Να βρούμε αυτό που ψάχνουμε σε δευτερόλεπτα,
  • Να μας προσφέρονται πληροφορίες που μας αφορούν προσωπικά,
  • Να καταλάβουμε τι είναι αυτό που προσφέρει το site X σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο.
  • Να πάρουμε τη μέγιστη χρησιμότητα για το χρόνο που διαθέτουμε. Και για την προσοχή που αφιερώνουμε.


Θέλουμε Value for our Time, Value for our Attention. Το ξέρουμε όλοι, γιατί το ζούμε.

(Σε επόμενο post θα πούμε δυο λόγια παραπάνω για τα Value for Time και Value for Attention.)


Η αδιαφορία για την πραγματικότητα δεν συγχωρείται

Τι γίνεται όμως όταν βάζουμε το καπέλο του marketer; Όταν έρχεται η ώρα να σχεδιάσουμε εμείς sites, υπηρεσίες ή προϊόντα online… όλη αυτή η πραγματικότητα κρύβεται (σε ένα άγνωστο σημείο στον εγκέφαλο...) και σχεδιάζουμε αγνοώντας την.

  • Δείχνουμε το ίδιο site σε όλους. Την ίδια πρώτη σελίδα, την ίδια γλώσσα, τις ίδιες επιλογές.
  • Αγνοούμε τις προτιμήσεις των επισκεπτών μας. Δεν αξιοποιούμε τη γνώση που μπορεί να προσφέρει η online συμπεριφορά τους για να τους προτείνουμε σχετικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.
  • Στέλνουμε το ίδιο newsletter σε όλους.

Αγνοούμε δηλαδή το personalization: δεν προσφέρουμε περιεχόμενο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του επισκέπτη / πελάτη. Αυτό δηλαδή που οι ίδιοι θέλουμε.
Γιατί;
Γιατί το personalization είναι συνήθως ακριβό και άγνωστο. Γιατί είναι πιο εύκολο να εστιαστούμε στο κάνουμε απλά ένα όμορφο και λειτουργικό site. Πού χρόνος και χρήμα για personalization;

Το θέμα είναι είναι όμως ότι η πραγματικότητα δεν αγνοείται χωρίς συνέπειες.
Όποιος δίνει πλέον personalized content, όποιος προτείνει περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κάθε επισκέπτη ξεχωριστά, θα κερδίζει: Θα αυξήσει το engagement, το χρόνο της επίσκεψης online, τις μετατροπές.
Και όποιος αργεί να ενσωματώσει υπηρεσίες προσωποποίησης, θα μένει πίσω, γιατί θα προσφέρει λιγότερο value for time, value for the attention. Θα αργήσει να μάθει, θα αργήσει να προσαρμοστεί, και η εποχή μας δεν τα συγχωρεί εύκολα αυτά.

 

PServer: Personalization για όλους, δωρεάν

Γι’ αυτό και στη SciFY αποφασίσαμε να στηρίξουμε το έργο του “ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος”, του μεγαλύτερου ερευνητικού ιδρύματος της χώρας και να βοηθήσουμε να φτάσει κορυφαία τεχνολογία προσωποποίησης σε όλους. Ο PServer προσφέρεται δωρεάν, γιατί δουλέψαμε με ένα κοινό όραμα:

Να βοηθήσουμε όλους τους οργανισμούς, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και τις οικονομικές τους δυνατότητες, να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των ανθρώπων.
Να αναπτύξουν εύκολα υπηρεσίες που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες και να τις βελτιώνουν συνεχώς, ενισχύοντας την οικονομία και την απασχόληση και εξυπηρετώντας καλύτερα τους πελάτες τους και τους πολίτες.

Το 2ο PServer workshop είναι μια καλή ευκαιρία για να μάθουμε όλοι από τις εμπειρίες μας. Και να πάμε ένα βήμα μπροστά.

Ή και περισσότερα.


Βασίλης Γιαννακόπουλος
SciFY - Vision Dissemination Team

 

Τελευταία νέα

Το ICStudy και στο Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας

Το ICStudy και στο Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας

Συμμετέχουμε στην τάξη όλοι! Λίγο πριν κλείσει το 2017 εγκαταστήσαμε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας την ανανεωμένη εφαρμογή μας ICStudy...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Μάιος 2018

Impact Update Μάιος 2018

Έχουμε φτάσει σχεδόν τους 60.000 ωφελούμενους! Όμως μόνο με τη στήριξή σας μπορούμε να συνεχίσουμε. Να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα, MAZI! Ενισχύστε μας...

Διαβάστε περισσότερα

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου

Την Πέμπτη 3 Μαιου η SciFY στήριξε διπλά την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου Ο "δικός" μας Dr, Γιώργος Γιαννακόπουλος παρευρέθηκε ως...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Απρίλιος 2018

Impact Update Απρίλιος 2018

Αυτά είναι καλά νέα... Ξεπεράσαμε τους 50.000 ωφελούμενους! Όμως μόνο με τη στήριξή σας μπορούμε να συνεχίσουμε. Να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα, MAZI!...

Διαβάστε περισσότερα

Η SciFY στο Athens Science Festival 2018

Η SciFY στο Athens Science Festival 2018

Athens Science Festival: Η γιορτή που έγινε θεσμός! Για μία ακόμα χρονιά θα βρεθούμε στο Innovathens της Τεχνόπολης, την Τετάρτη 25/04, στις...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Μάρτιος 2018

Impact Update Μάρτιος 2018

Αρχές Απριλίου κλείσαμε τα 6! 48.000+ άμεσα ωφελούμενοι, 20+ έργα, συμμετοχή σε 50+ δράσεις εκπαίδευσης και ενημέρωσης! Όμως μόνο με τη στήριξή...

Διαβάστε περισσότερα

Happy Birthday SciFY

Happy Birthday SciFY

Κλείσαμε τα 6! 48.000+ άμεσα ωφελούμενοι, 20+ έργα, συμμετοχή σε 50+ δράσεις εκπαίδευσης και ενημέρωσης!Όμως μόνο με τη στήριξή σας μπορούμε...

Διαβάστε περισσότερα

Σημεία Στήριξης: διΆνοια

Σημεία Στήριξης: διΆνοια

  Χάρη στο πρόγραμμα Σημεία Στήριξης - Points of Support, υλοποιήσαμε το project διΆνοια, επηρεάζοντας θετικά τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων με άνοια...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Φεβρουάριος 2018

Impact Update Φεβρουάριος 2018

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ακούσατε ένα καλό νέο? #SciFY #WhereGoodThingsHappen Παρότι Κουτσοφλέβαρος... Καταφέραμε να σπάσουμε το φράγμα των 40.000 ωφελούμενων! Μαζί...

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Αν θέλετε να ενημερώνεστε σχετικά με τη SciFY, εγγραφείτε στο newsletter μας!

Τα στοιχεία τα οποία πρόκειται να συμπληρώσετε θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από τη SciFY και μόνο για να σας ενημερώνουμε για τα νέα της SciFY. Για οποιοδήποτε αίτημα ή παρατήρηση επικοινωνήστε με στο info@scify.org

* Υποχρεωτικό Πεδίο
 

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.