Η πρώτη χαρά - Μέρος 2ο

Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015
Η πρώτη χαρά - Μέρος 2ο

Εκείνη η Πέμπτη ήταν απ’ αυτές τις μέρες που όλα ξεκινάνε στραβά. Την περιμέναμε πως και πως, αλλά όλα έδειχναν ότι οδεύαμε σε μία μέρα ήττας. Είχαμε δουλέψει τόσο, ανυπομονούσαμε να δείξουμε στα παιδιά μια πρώιμη έκδοση του πρώτου παιχνιδιού για να ακούσουμε τη γνώμη τους, και τώρα ο νόμος του Μέρφυ, αδυσώπητος έδειχνε τη δύναμή του.
Ευτυχώς πάλι εκπλαγήκαμε ευχάριστα.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από εκεί που τα αφήσαμε.

Την ανάγκη που είχαν τα τυφλά παιδιά για παιχνίδι την ξέραμε, η εμπειρία μας είχε συγκλονίσει. Έτσι ξεκινήσαμε με όρεξη να δημιουργούμε το πρώτο μας τέτοιο παιχνίδι: Μία ηχητική τρίλιζα, ειδικά σχεδιασμένη για αυτά: με αίσθηση τρισδιάστατου ήχου, που αξιοποιεί τις γνώσεις και προτιμήσεις τους… Υπέροχη πρόκληση!

Γενάρης 2015. Πέμπτη πρωί
Η μέρα του προκαταρκτικού test πλησίαζε, αλλά η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού που θα δείχναμε δεν ήταν έτοιμη. Οι πολλές, πολλές αρρώστιες του χειμώνα μας χάλασαν τον προγραμματισμό. Ο Νίκος που είχε αναλάβει το προγραμματιστικό κομμάτι είχε δουλέψει νύχτα και μέρα για να μπορέσει να το προλάβει, αλλά κάποια λάθη εμφανίστηκαν τελευταία στιγμή…. ξέρεις πως πάνε αυτά. Και σε αυτές τις περιπτώσεις ένα πολύ μικρό λαθάκι μπορεί να στα χαλάσει όλα. Το ραντεβού όμως κλεισμένο και κάποια παιδιά μας περίμεναν.

Μεγάλο το δίλημμα. Από τη μία το χρονοδιάγραμμα να πιέζει και από την άλλη να μη θέλουμε να πάμε ανέτοιμοι. Ήμουν έτοιμος να πω “ας το αφήσουμε για σήμερα”. Κάτι με κράτησε. Ίσως ο Νίκος, που μου είπε “Και δε δοκιμάζουμε με ό,τι έχουμε;”
Ευτυχώς τον άκουσα. 

Φτάσαμε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών το μεσημέρι. Ο διευθυντής και οι δάσκαλοι άψογοι: πάντα δίπλα στα παιδιά και πολύτιμοι βοηθοί μας. Στην τάξη 2 κορίτσια της έκτης να μας περιμένουν ανυπόμονα. Η μία ήταν η Κατερίνα, που έπαιζε παιχνίδια στο tablet χωρίς να βλέπει, μόνο για την εμπειρία της αλληλεπίδρασης με το μηχάνημα. “Για να δούμε” σκέφτηκα.
“- Κατερίνα, εσύ έχεις ξαναπαίξει τρίλιζα, έτσι; Πρώτη σου φορά ήταν στην ξύλινη που είχα φέρει την προηγούμενη φορά, θυμάσαι;”
“ -Έχω ξαναπαίξει πολλές φορές από τότε”
“- Πώς, αγόρασες κι εσύ μια ξύλινη;”
“ -Όχι, έφτιαξα μία μόνη μου.”
“- Εμ...Πώς;” Αυτό το κορίτσι έχει βαλθεί να μου κάνει τη ζωή συναρπαστική.
“- Με τον εκτυπωτή Braille. Έφτιαξα μία με γραμμές στον εκτυπωτή.”
“- Και πιόνια; Τα Χ και Ο;”
“- Με πηλό, μόνη μου.” Τέχνας κατεργάζεται.
“- Είσαι απίθανη! Μπράβο!”
“Να σας πω βρε παιδιά, έχουμε προβληματάκια με το παιχνίδι. Δεν είναι ακόμα έτοιμο, έχει προβλήματα. Θέλετε να δοκιμάσετε να παίξετε τώρα ή να παίξουμε το διορθωμένο την άλλη εβδομάδα;
Εντάξει, ξέρω, ήταν προκλητικό όπως το έθεσα.
“- Τώρα, τώρα!”
“Εντάξει... Λοιπόν, στον υπολογιστή δεν θα έχετε Χ και Ο, αλλά θα ακούτε μόνο ήχο. Θα παίξουμε με τα ακουστικά. Τι λέτε;”
(Σημείωση: Η Κατερίνα δεν έχει ξαναβάλει ακουστικά. Η Ελπίδα δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει υπολογιστή)
- Εγώ πρώτη!
- Εγώ πρώτη!

Ύστερα από τον κλήρο, έπαιξε πρώτη η Κατερίνα.
Καταστροφή. Δυο-τρία πολύ μικρά λαθάκια μας τα χάλασαν όλα. Το πρόγραμμα κόλλησε 8 φορές. Οι ήχοι κάποιες φορές δεν λειτουργούσαν και η Κατερίνα μπερδευόταν. Κάτι ανάλογο και με την Ελπίδα. Που δεν είχε ξαναπιάσει πληκτρολόγιο στα χέρια της.

Αλλά και οι δύο ήθελαν να συνεχίσουν. Εκεί που εμείς θα το είχαμε παρατήσει στα 2 λεπτά, τα κορίτσια έπαιζαν ξανά και ξανά. Μπερδεύονταν, αλλά συνέχιζαν. Χαμογελαστές. Ανυπόμονες.
“Συγγνώμη βρε παιδιά” ψελλίζαμε. Σημειώναμε αντιδράσεις, διορθώσεις, βελτιώσεις.
Χτυπάει το κουδούνι. Πρέπει να φύγουν για την τραπεζαρία.
Άντε τώρα να ρωτήσεις πώς τους φάνηκε. “Ας ρωτήσω τώρα για να δω τουλάχιστον τη βελτίωση την επόμενη φορά”, σκέφτηκα.
- Εμ, από 1-10 πόσο θα βάζατε στο παιχνίδι;
(Εμείς θα βάζαμε 0)
- 8!
- 10!
Φεύγουν βιαστικές για την τραπεζαρία.
Κι εμείς μένουμε να κοιταζόμαστε άφωνοι.
Τόση η δίψα για παιχνίδι, που αξιολογούν με 10 αυτό που εμείς θα είχαμε σταματήσει να παίζουμε σε 2 λεπτά.

Φεύγουμε βιαστικοί, ανυπόμονοι. Το μάτι μας γυαλίζει.
Πρέπει το παιχνίδι να το κάνουμε όσο καλύτερο μπορούμε. Τους το χρωστάμε.

_________________________Project LEAP


Βασίλης Γιαννακόπουλος
SciFY - Vision Dissemination Team

 

Το έργο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. 

We are all citizens

EEA grants

Bodossaki

leap stories gr

Τελευταία νέα

Εκδήλωση: Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα

Εκδήλωση: Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα

Επιστήμες & Τεχνολογία στη Δημόσια Σφαίρα   Η SciFY, το περιοδικό «Πρίσμα» και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν στην 29η...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy: Digital Transformation

SciFY Academy: Digital Transformation

28th SciFY Academy: Digital TransformationΠως να φέρω την επιχείρησή μου στο σήμερα  Η SciFY, και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας...

Διαβάστε περισσότερα

Πως μπορεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει προσβάσιμη σε όλους;

Πως μπορεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει προσβάσιμη σε όλους;

Η πρόκληση: Τα άτομα με αναπηρία εξακολουθούν να εξαιρούνται δυσανάλογα από την αγορά εργασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Επαγγελματική...

Διαβάστε περισσότερα

Συνέδριο για τη Νεανική Επιχειρηματικότητας: Είναι στο χέρι μας

Συνέδριο για τη Νεανική Επιχειρηματικότητας: Είναι στο χέρι μας

Απασχόληση, Επενδύσεις και Επιχειρηματικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση Η SciFY συμμετείχε στο συνέδριο: "Απασχόληση – Επενδύσεις & Επιχειρηματικότητα στην Ε.Ε."  που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy: STEAM Education

SciFY Academy: STEAM Education

27th SciFY Academy: STEAM EducationΠως η Διεπιστημονικότητα και η Τέχνη μεταμορφώνουν τη μαθησιακή εμπειρία  Η SciFY, και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Νοέμβριος 2018

Impact Update Νοέμβριος 2018

Συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τον αντίκτυπό μας μαζί σας! Ξεπεράσαμε συνολικά τους 70.000 Ωφελούμενους! Η στήριξή σας είναι η δύναμη μας για να συνεχίσουμε....

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Teaching Astronomy using Digital Tools

Εκδήλωση: Teaching Astronomy using Digital Tools

26th SciFY AcademyTeaching Astronomy using Digital Tools Η SciFY, η SciCo και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν στην 26η...

Διαβάστε περισσότερα

Μαθαίνοντας αστρονομία… μέσα από το παιχνίδι!

Μαθαίνοντας αστρονομία… μέσα από το παιχνίδι!

Πώς φέρνεις τους μαθητές κοντά σε μια συναρπαστική επιστήμη, η οποία παγκοσμίως αναπτύσσεται αλματωδώς, αλλά στην Ελλάδα έχει σταματήσει να...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities

25th SciFY AcademyΤεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities Η SciFY, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν στην...

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Αν θέλετε να ενημερώνεστε σχετικά με τη SciFY, εγγραφείτε στο newsletter μας! 

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.