Παιχνίδια και όνειρα

Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016
Παιχνίδια και όνειρα
Η ματιά της εθελόντριας
Η ομάδα μας μεγάλωσε με τους εθελοντές μας!

Πώς είναι λοιπόν να βρίσκεσαι για πρώτη φορά με τα παιδιά στα tests των παιχνιδιών για ανθρώπους με τύφλωση;

H Πατρύτσια μεταφέρει την εμπειρία της...

“Ωχ.. τώρα δε σε βλέπω.. που είσαι ;” του είπα βγάζοντας τα γυαλιά μου. Ο Γρηγόρης* ξαναφόρεσε τα πολύχρωμα γυαλιά του και μου είπε γελώντας “Εγώ σε βλέπω”. Τότε φόρεσα κι εγώ τα δικά μου γυαλιά και του είπα “χα ! Κι εγώ σε βλέπω :)” . Αυτό το παιχνίδι κράτησε μερικά λεπτά, μέχρι να στηθούν τα laptops του Βασίλη και του Παύλου, ώστε να δοκιμάσουν τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας το παιχνίδι Memor-i, για να καταγράψουμε ποιες αλλαγές θα χρειαστεί να γίνουν, με σκοπό το παιχνίδι να γίνει καλύτερο.

Το Memor-i είναι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, που αναπτύσσεται τώρα από τη SciFY. Είναι όπως αυτό που παίζαμε μικροί, με τις κάρτες που πρέπει να βρεις δύο όμοια ζωάκια. Στην περίπτωση μας, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μπορούν να το παίζουν παιδιά τυφλά ή με χαμηλή όραση. Έχει π.χ. “πόρτες”, τις οποίες όταν τις ανοίγεις, εμφανίζεται ένα ζωάκι και μαζί με την εικόνα, ακούς και τον ήχο που κάνει, ώστε να μπορείς να τα ταιριάξεις σε ζευγάρια και να κερδίσεις. Τα παιδιά μπορούν να προσανατολιστούν στο χώρο του παιχνιδιού με ειδικό σχεδιασμό του ήχου. Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, θα το δοκίμαζαν παιδιά με μειωμένη όραση, όπως είναι ο Γρηγόρης. που παίξαμε με τα γυαλιά μας. 

Θα το δοκίμαζαν επίσης και παιδιά που δεν βλέπουν καθόλου. Ένα από αυτά τα παιδιά, είναι και η Αλίκη, η οποία μας είπε ο Βασίλης Γ. πως έχει δοκιμάσει τα δύο προηγούμενα παιχνίδια για τυφλά παιδιά (LEAP) με εξαιρετικά αποτελέσματα. Εξαιρετικά αποτελέσματα, σημαίνει απίστευτος ενθουσιασμός για το παιχνίδι,αλλά και επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Ενώ πρακτικά δεν ξέρει να χρησιμοποιεί υπολογιστή, το παιχνίδι έγινε η αφορμή να αρχίσει να μαθαίνει, να έρχεται σε επαφή μαζί του: χωρίς να βλέπει το πληκτρολόγιο, αναγνωρίζει και θυμάται την θέση των πλήκτρων, με τα οποία θα κατευθυνθεί στο χώρο του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Όπως έχουμε μάθει από την ως τώρα δράση μας, αυτό ισχύει για όλα σχεδόν τα τυφλά παιδιά δημοτικού: μέσα από το παιχνίδι, αρχίζουν να μαθαίνουν για τους υπολογιστές.

Η επιτυχία για την μικρή Αλίκη δεν μένει μόνο στον ηλεκτρονικό χώρο των παιχνιδιών, καθώς, όπως μας ενημέρωσε περήφανα ο δάσκαλος της, έχει δανείσει την φωνή της, στην εξιστόρηση του παραμυθιού της παπλωματούς, για το οποίο, το κάθε παιδί, έχει φτιάξει ένα δικό του βιβλίο. Το βιβλίο αυτό, έχει σελίδες στις οποίες, τα παιδιά έχουν δημιουργήσει “εικόνες” από διάφορα χαρτόνια χειροτεχνίας/υφάσματα και σελίδες στις οποίες είναι τυπωμένο το κείμενο της ιστορίας. Κείμενο για βλέποντες αλλά και σε κώδικα Μπράιγ (Braille) για όσους δεν βλέπουν καθόλου.

Τα παιδιά που ήρθαν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε το Memor-i, ήταν όλα ενθουσιασμένα που θα έκαναν κάτι διαφορετικό στην καθημερινότητα τους, κάτι που μπορεί να κάνει η μαμά, ο μπαμπάς τους, τα αδέρφια τους και οι περισσότεροι από μας. Κάτι που για μας είναι δεδομένο, για εκείνα ήταν σαν μια περιπέτεια. Στη φωνή τους, αναγνώριζες την χαρά τους, δεν ήθελαν να τελειώσει το παιχνίδι και να δώσουν την σειρά τους στα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη και τα παιδιά που δεν είχαν ξαναπιάσει πληκτρολόγιο, ήθελαν να δοκιμάσουν πάλι. Όλα με ενθουσιασμό μας είπαν πως το παιχνίδι είναι τέλειο και πως θα το ξανάπαιζαν, ακόμη και σε αυτό το στάδιο, που τους είπαμε πως είναι πολύ στην αρχή του και θέλουμε την βοήθεια τους για να το τελειώσουμε.

Όλη αυτή η επικοινωνία, πέρα από τις βελτιώσεις του παιχνιδιού Memor-i, μας έδωσε έμπνευση και για άλλα πράγματα. Όποιο παιδί συναντήσαμε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, είχε την γνωστή παιδική ζωηράδα, το ενδιαφέρον να μάθει καινούρια πράγματα, τον ενθουσιασμό να επικοινωνήσει μαζί μας για απλά θέματα, όπως η απογευματινή βόλτα μέχρι το τι όνειρο είδε, το βράδυ! Είναι ωραίο να ακούς πως ακόμη και οι άνθρωποι που δεν βλέπουν τον κόσμο με την ίδια άνεση που τον βλέπουμε εμείς, έχουν όνειρα και δημιουργούν με σχέδια και χρώματα για όλους.

Από την Patrycja Weronika Wosiecka

*Για τα στοιχεία των παιδιών, έχουν χρησιμοποιηθεί φανταστικά ονόματα, ώστε να διασφαλιστεί η ανωνυμία τους.

Τελευταία νέα

Το ICStudy και στο Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας

Το ICStudy και στο Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας

Συμμετέχουμε στην τάξη όλοι! Λίγο πριν κλείσει το 2017 εγκαταστήσαμε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας την ανανεωμένη εφαρμογή μας ICStudy...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities

25th SciFY AcademyΤεχνητή Νοημοσύνη & Digital Humanities Η SciFY, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν στην...

Διαβάστε περισσότερα

Δημοσιογράφοι: Αθώοι ή Ένοχοι;

Δημοσιογράφοι: Αθώοι ή Ένοχοι;

Δημοσιογράφοι: Αθώοι ή ΈνοχοιΕίναι οι δημοσιογράφοι μέρος της πολιτικής ιστορίας αντί οι αφηγητές της; Ελεύθερη είσοδος - Απαραίτητη η προεγγραφή Την Τετάρτη,...

Διαβάστε περισσότερα

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Δεδομένα στη Δημοσιογραφία

Εκδήλωση: Τεχνητή Νοημοσύνη & Δεδομένα στη Δημοσιογραφία

24th SciFY AcademyΤεχνητή Νοημοσύνη & Δεδομένα στη Δημοσιογραφία Η SciFY, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το INNOVATHENS powered by Samsung, σας προσκαλούν...

Διαβάστε περισσότερα

Κάνουμε το σχολείο μας φιλικό για μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Κάνουμε το σχολείο μας φιλικό για μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Δωρεάν σύστημα διασφάλισης της ποιότητας εκπαίδευσης μαθητών με ΔΕΠ-Υ από τη SciFY (Ευρωπαϊκό Έργο Q4ADHD) Η μη κερδοσκοπική εταιρείαSciFY - Επιστήμη...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Ιουλίου 2018

Impact Update Ιουλίου 2018

Συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τον αντίκτυπό μας μαζί σας! Μέσα σε έναν μήνα προστέθηκαν 4.000+ ωφελούμενοι ξεπερνώντας συνολικά τους 68.000! Η στήριξή σας είναι...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Ιουνίου 2018

Impact Update Ιουνίου 2018

Και ναι ξεπεράσαμε τους 60.000 ωφελούμενους και δεν μπορούμε να συγκρατήσουμε την χαρά μας! Η στήριξή σας είναι η δύναμη μας για να...

Διαβάστε περισσότερα

Πώς μπορεί ένα σχολείο να γίνει πιο φιλικό σε παιδιά…

Πώς μπορεί ένα σχολείο να γίνει πιο φιλικό σε παιδιά με ΔΕΠΥ;

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Q4ADHD δίνουμε σαφείς οδηγίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία. Κάντε το test αυτοαξιολόγησης του σχολείου και...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Μάιος 2018

Impact Update Μάιος 2018

Έχουμε φτάσει σχεδόν τους 60.000 ωφελούμενους! Όμως μόνο με τη στήριξή σας μπορούμε να συνεχίσουμε. Να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα, MAZI! Ενισχύστε μας...

Διαβάστε περισσότερα

Newsletter

Αν θέλετε να ενημερώνεστε σχετικά με τη SciFY, εγγραφείτε στο newsletter μας!

Τα στοιχεία τα οποία πρόκειται να συμπληρώσετε θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από τη SciFY και μόνο για να σας ενημερώνουμε για τα νέα της SciFY. Για οποιοδήποτε αίτημα ή παρατήρηση επικοινωνήστε με στο info@scify.org

* Υποχρεωτικό Πεδίο
 

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.