Παιχνίδια και όνειρα

Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016
Παιχνίδια και όνειρα
Η ματιά της εθελόντριας
Η ομάδα μας μεγάλωσε με τους εθελοντές μας!

Πώς είναι λοιπόν να βρίσκεσαι για πρώτη φορά με τα παιδιά στα tests των παιχνιδιών για ανθρώπους με τύφλωση;

H Πατρύτσια μεταφέρει την εμπειρία της...

“Ωχ.. τώρα δε σε βλέπω.. που είσαι ;” του είπα βγάζοντας τα γυαλιά μου. Ο Γρηγόρης* ξαναφόρεσε τα πολύχρωμα γυαλιά του και μου είπε γελώντας “Εγώ σε βλέπω”. Τότε φόρεσα κι εγώ τα δικά μου γυαλιά και του είπα “χα ! Κι εγώ σε βλέπω :)” . Αυτό το παιχνίδι κράτησε μερικά λεπτά, μέχρι να στηθούν τα laptops του Βασίλη και του Παύλου, ώστε να δοκιμάσουν τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας το παιχνίδι Memor-i, για να καταγράψουμε ποιες αλλαγές θα χρειαστεί να γίνουν, με σκοπό το παιχνίδι να γίνει καλύτερο.

Το Memor-i είναι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, που αναπτύσσεται τώρα από τη SciFY. Είναι όπως αυτό που παίζαμε μικροί, με τις κάρτες που πρέπει να βρεις δύο όμοια ζωάκια. Στην περίπτωση μας, είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μπορούν να το παίζουν παιδιά τυφλά ή με χαμηλή όραση. Έχει π.χ. “πόρτες”, τις οποίες όταν τις ανοίγεις, εμφανίζεται ένα ζωάκι και μαζί με την εικόνα, ακούς και τον ήχο που κάνει, ώστε να μπορείς να τα ταιριάξεις σε ζευγάρια και να κερδίσεις. Τα παιδιά μπορούν να προσανατολιστούν στο χώρο του παιχνιδιού με ειδικό σχεδιασμό του ήχου. Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, θα το δοκίμαζαν παιδιά με μειωμένη όραση, όπως είναι ο Γρηγόρης. που παίξαμε με τα γυαλιά μας. 

Θα το δοκίμαζαν επίσης και παιδιά που δεν βλέπουν καθόλου. Ένα από αυτά τα παιδιά, είναι και η Αλίκη, η οποία μας είπε ο Βασίλης Γ. πως έχει δοκιμάσει τα δύο προηγούμενα παιχνίδια για τυφλά παιδιά (LEAP) με εξαιρετικά αποτελέσματα. Εξαιρετικά αποτελέσματα, σημαίνει απίστευτος ενθουσιασμός για το παιχνίδι,αλλά και επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Ενώ πρακτικά δεν ξέρει να χρησιμοποιεί υπολογιστή, το παιχνίδι έγινε η αφορμή να αρχίσει να μαθαίνει, να έρχεται σε επαφή μαζί του: χωρίς να βλέπει το πληκτρολόγιο, αναγνωρίζει και θυμάται την θέση των πλήκτρων, με τα οποία θα κατευθυνθεί στο χώρο του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Όπως έχουμε μάθει από την ως τώρα δράση μας, αυτό ισχύει για όλα σχεδόν τα τυφλά παιδιά δημοτικού: μέσα από το παιχνίδι, αρχίζουν να μαθαίνουν για τους υπολογιστές.

Η επιτυχία για την μικρή Αλίκη δεν μένει μόνο στον ηλεκτρονικό χώρο των παιχνιδιών, καθώς, όπως μας ενημέρωσε περήφανα ο δάσκαλος της, έχει δανείσει την φωνή της, στην εξιστόρηση του παραμυθιού της παπλωματούς, για το οποίο, το κάθε παιδί, έχει φτιάξει ένα δικό του βιβλίο. Το βιβλίο αυτό, έχει σελίδες στις οποίες, τα παιδιά έχουν δημιουργήσει “εικόνες” από διάφορα χαρτόνια χειροτεχνίας/υφάσματα και σελίδες στις οποίες είναι τυπωμένο το κείμενο της ιστορίας. Κείμενο για βλέποντες αλλά και σε κώδικα Μπράιγ (Braille) για όσους δεν βλέπουν καθόλου.

Τα παιδιά που ήρθαν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε το Memor-i, ήταν όλα ενθουσιασμένα που θα έκαναν κάτι διαφορετικό στην καθημερινότητα τους, κάτι που μπορεί να κάνει η μαμά, ο μπαμπάς τους, τα αδέρφια τους και οι περισσότεροι από μας. Κάτι που για μας είναι δεδομένο, για εκείνα ήταν σαν μια περιπέτεια. Στη φωνή τους, αναγνώριζες την χαρά τους, δεν ήθελαν να τελειώσει το παιχνίδι και να δώσουν την σειρά τους στα υπόλοιπα παιδιά. Ακόμη και τα παιδιά που δεν είχαν ξαναπιάσει πληκτρολόγιο, ήθελαν να δοκιμάσουν πάλι. Όλα με ενθουσιασμό μας είπαν πως το παιχνίδι είναι τέλειο και πως θα το ξανάπαιζαν, ακόμη και σε αυτό το στάδιο, που τους είπαμε πως είναι πολύ στην αρχή του και θέλουμε την βοήθεια τους για να το τελειώσουμε.

Όλη αυτή η επικοινωνία, πέρα από τις βελτιώσεις του παιχνιδιού Memor-i, μας έδωσε έμπνευση και για άλλα πράγματα. Όποιο παιδί συναντήσαμε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, είχε την γνωστή παιδική ζωηράδα, το ενδιαφέρον να μάθει καινούρια πράγματα, τον ενθουσιασμό να επικοινωνήσει μαζί μας για απλά θέματα, όπως η απογευματινή βόλτα μέχρι το τι όνειρο είδε, το βράδυ! Είναι ωραίο να ακούς πως ακόμη και οι άνθρωποι που δεν βλέπουν τον κόσμο με την ίδια άνεση που τον βλέπουμε εμείς, έχουν όνειρα και δημιουργούν με σχέδια και χρώματα για όλους.

Από την Patrycja Weronika Wosiecka

*Για τα στοιχεία των παιδιών, έχουν χρησιμοποιηθεί φανταστικά ονόματα, ώστε να διασφαλιστεί η ανωνυμία τους.

Τελευταία νέα

22nd SciFY Academy | eLearning: Εργαλεία & Μεθοδολογία

22nd SciFY Academy | eLearning: Εργαλεία & Μεθοδολογία

14 Νοεμβρίου 2017, 19:00-21:00 | eLeariningΕργαλεία & Μεθοδολογία Την Τρίτη 14 Νοεμβρίου, στις 19:00, η SciFY και το INNOVATHENS Κόμβος Καινοτομίας και...

Διαβάστε περισσότερα

Impact Update Οκτώβριος 2017

Impact Update Οκτώβριος 2017

Πάνω από 29.000 άνθρωποι έχουν επωφεληθεί άμεσα από τις δράσεις και τα έργα μας! Συνεχίζουμε να αυξάνουμε τον κοινωνικό μας...

Διαβάστε περισσότερα

21st SciFY Academy | Άνοια και Τεχνολογία

21st SciFY Academy | Άνοια και Τεχνολογία

18 Οκτωβρίου 2017, 19:00-21:00 | Άνοια & ΤεχνολογίαΤεχνολογικές λύσεις για Ανθρώπους που ξεχνούν... λίγο ή πολύ Την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, στις 19:00,...

Διαβάστε περισσότερα

AI School | Using Artificial Intelligence to boost business results

AI School | Using Artificial Intelligence to boost business results

4-6 Οκτωβρίου 2017, 15:00-18:30ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” Νεαπόλεως 27, 153 41, Αγ. Παρασκευή (χάρτης) Πώς μπορώ να αξιοποιήσω την Τεχνητή Νοημοσύνη για να: Εξυπηρετήσω καλύτερα...

Διαβάστε περισσότερα

Δωρεάν εφαρμογή για ανθρώπους με άνοια από τη SciFY

Δωρεάν εφαρμογή για ανθρώπους με άνοια από τη SciFY

Έξυπνες ασκήσεις για ανθρώπους που ξεχνούν… λίγο ή πολύ Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έγκαιρα τον άνθρωπό μας όταν η άνοια αρχίζει...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy "Εισαγωγή στα Νοήμονα Συστήματα - Μέρος 2ο"

SciFY Academy "Εισαγωγή στα Νοήμονα Συστήματα - Μέρος 2ο"

Εισαγωγή στα Νοήμονα Συστήματα - Μέρος 2οDr. George Giannakopoulos Την Τετάρτη 7 Ιουνίου, στις 19:00, η SciFY και το INNOVATHENS Κόμβος Καινοτομίας...

Διαβάστε περισσότερα

SciFY Academy "Εισαγωγή στα Νοήμονα Συστήματα"

SciFY Academy "Εισαγωγή στα Νοήμονα Συστήματα"

Εισαγωγή στα Νοήμονα ΣυστήματαDr. George Giannakopoulos Την Τετάρτη 24 Μαΐου, στις 19:00, η SciFY και το INNOVATHENS Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της...

Διαβάστε περισσότερα

Τουρνουά "ενσυναίσθησης"

Τουρνουά "ενσυναίσθησης"

Λίγα λεπτά αφού είχε ξεκινήσει το τουρνουά διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι στις ομάδες είχαν σταματήσει το παιχνίδι και είχαν πιάσει...

Διαβάστε περισσότερα

Δημοσίευση του Memor-i Studio στο Perkins School For The Blind

Δημοσίευση του Memor-i Studio στο Perkins School For The Blind

Το Memor-i Studio ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο!Memor-i Studio: Create your own accessible games Το "Perkins School For The Blind" το...

Διαβάστε περισσότερα

Twitter

Facebook

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue without changing your settings, we'll assume that you are happy to receive all cookies from this website.