ICStudy

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ -> ΕΡΓΑ -> ICStudy

Δημιουργήσαμε μία εφαρμογή για να μπορούν οι μαθητές με χαμηλή όραση να παρακολουθούν καλύτερα το μάθημα στην τάξη.

Έτσι δώσαμε τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο μάθημα καλύτερα.

Η εφαρμογή ICStudy (I Can Study) επεξεργάζεται την εικόνα του διαδραστικού πίνακα με κορυφαίες (και ανοικτές) τεχνολογίες επεξεργασίας βίντεο σε πραγματικό χρόνο. Συνεπώς, στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζεται με τρόπο εύληπτο από το μαθητή (υψηλή αντίθεση, ενίσχυση περιγραμμάτων αντικειμένων, κ.λπ.) η πληροφορία του πίνακα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο μαθητής μπορεί να δει αυτό που είναι γραμμένο ή σχεδιασμένο ανά πάσα στιγμή στο διαδραστικό πίνακα.

Για την παρακολούθηση του μαθήματος, απαιτείται:

α) να υπάρχει διαδραστικός πίνακας στην τάξη,

β) ο υπολογιστής του δασκάλου να είναι συνδεδεμένος στο τοπικό δίκτυο,

γ) ο μαθητής να έχει στο θρανίο του έναν υπολογιστή συνδεδεμένο στο τοπικό δίκτυο, και

δ) στον υπολογιστή του μαθητή να είναι εγκαταστημένη η εφαρμογή ICStudy.

Το έργο λειτούργησε ως πιλοτική έρευνα.

Για να υποστηρίξουμε μαθητές με χαμηλή όραση.

Σήμερα ένας μαθητής / μαθήτρια με σοβαρά προβλήματα όρασης δυσκολεύεται πολύ να συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στο εκπαιδευτικό υλικό:

  • δεν μπορεί να δει τον πίνακα της τάξης, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα,
  • έχει δυσκολία / δεν μπορεί να διαβάσει τα βιβλία του.

Αυτά έχουν προφανείς συνέπειες στην ένταξή του, στην πρόσβαση στη γνώση, στο δικαίωμα στη μάθηση και την παιδεία. Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε.

Στόχος του έργου ICStudy (I Can Study) ήταν οι μαθητές να μπορούν:

α) να βλέπουν τι γράφει ο δάσκαλος/καθηγητής στο διαδραστικό πίνακα, και

β) να διαβάσουν τα βιβλία που είναι σε ψηφιακή μορφή (pdf).

Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/μαθήτριες αποκτούν πρόσβαση στη γνώση, εντάσσονται και συμμετέχουν ουσιαστικά στη ζωή του σχολείου, μακριά από αποκλεισμούς.

Το έργο λειτούργησε ως πιλοτική έρευνα τα πρώτα χρόνια της δράσης μας.

Μας ζητήθηκε να δημιουργήσουμε μία λύση, η οποία θα επιτρέψει σε μία μαθήτρια γυμνασίου με σοβαρά προβλήματα όρασης να παρακολουθεί τα μαθήματα στην τάξη, καθιστώντας την ισότιμη με τους υπόλοιπους συμμαθητές της. Η μαθήτρια, είχε περάσει με εξετάσεις σε πειραματικό γυμνάσιο, αλλά αδυνατούσε να παρακολουθήσει το μάθημα! (Για λόγους ανωνυμίας της μαθήτριας, δεν αναφέρουμε περισσότερες πληροφορίες).

Διαπιστώσαμε επίσης ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που να απευθύνονται σε άτομα με μειωμένη όραση (ελάχιστα γυμνάσια και κανένα λύκειο).

Το αναλάβαμε…. και το καταφέραμε:

  • Αναπτύξαμε τη λύση.
  • Προσφέραμε το hardware και software του έργου στο γυμνάσιο, έχοντας κάνει αρχικά 2 δοκιμές, μία σε μη εκπαιδευτικό περιβάλλον και μία στην σχολική αίθουσα, με θετικά αποτελέσματα.
  • Μοιραστήκαμε τη γνώση και την εμπειρία μας ως τώρα:

    Το παρουσιάσαμε σε συνέδριο καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις βοηθητικές τεχνολογίες

    Ακολούθησε και δεύτερη παρουσίαση του έργου σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που δημιουργήθηκε από την 1η του παρουσίαση.

  • Ολοκληρώσαμε και την δεύτερη έκδοση της εφαρμογής με την χρηματοδότηση του έργου “Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για την Ανάπτυξη και Διάδοση του Ανοιχτού Λογισμικού” από την ΕΛ/ΛΑΚ και φροντίσαμε να την εγκαταστήσουμε στο σχολείο του ΚΕΑΤ.