“Διασφάλιση της ποιότητας επαγγελματικής εκπαίδευσης μαθητών με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)” Στην Ευρώπη, πρόσφατες εκτιμήσεις απαριθμούν τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) σε 15 εκ. (EC2012) και περίπου το 5% των ηλικιών ≤18 του πληθυσμού να πάσχουν από Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας - ΔΕΠ-Υ (DSM-5®,2015). Μια διεθνής μελέτη υποστηρίζει ότι 50-60% των παιδιών και των εφήβων με ΔΕΠ-Υ θα συνεχίσουν να έχουν ΔΕΠ-Υ ως ενήλικες (Childhood predictors of adult ADHD, Lara Carmen, 2009). Το project “Διασφάλιση ποιότητας σε Επαγγελματική Εκπαίδευση για μαθητευόμενους με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα” έχει αναγνωρίσει τα ακόλουθα προβλήματα: Η κύρια συνέπεια αυτών των προβλημάτων είναι ότι οι μαθητευόμενοι με ΔΕΠ-Υ πολύ συχνά αφήνουν το σχολείο με λίγα προσόντα και τείνουν να είναι άνεργοι ή οικονομικά ανενεργοί. “Διαμόρφωση ενός Ευρωπαικού Πλαισίου Διασφάλισης Ποιότητας για Επαγγελματική Εκπαίδευση (VET) και υποστηρικτικών εργαλείων για τους παρόχους VET στο να βελτιώσουν το VET. Διασφάλιση ότι οι μαθητευόμενοι με ΔΕΠ-Υ θα τύχουν ποιοτικής εκπαίδευσης έτσι ώστε να είναι επαγγελματικά εξελίξιμοι.” Το project φέρνει κοντά 8 συνεργάτες από 5 Ευρωπαϊκές Χώρες, διαμορφώνοντας μία διεθνική συνεργασία με ισορροπημένη γεωγραφική αντιπροσώπευση της περιοχής Erasmus+ και με ποιοτική αντιπροσώπευση για τη Βουλγαρία. Επιπρόσθετα, η Συνεργασία αποτελείται από οργανισμούς που έχουν συμπληρωματικές ικανότητες: Οργανισμοί Ανώτατης Εκπαίδευσης, σύλλογοι διδασκόντων, ερευνητικά κέντρα, τεχνολογικοί ΜΚΟ και πάροχοι Επαγγελματική Εκπαίδευσης VET για μαθητευόμενους με ΔΕΠ-Υ. Από το ξεκίνημα του project οι συνεργάτες καθόρισαν τις συμπαγείς στρατηγικές μεθοδολογίας και προσεγγίσεων για να διαμοιράσουν βέλτιστες πρακτικές EQAVET σε επαγγελματικές εκπαιδεύσεις VET, που απευθύνονται σε μαθητευόμενους με ΔΕΠ-Υ. Οι συνεργάτες διαμόρφωσαν τα περιεχόμενα του Πλαισίου: δείκτες διασφάλισης ποιότητας, online εργαλείο αξιολόγησης και πρακτικές κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή του. Το επόμενο βήμα ήταν να καθοριστούν τα εργαλεία για παρόχους Εκπαίδευσης σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ, συμπεριλαμβανομένων έτοιμων προς χρήση εργαλείων για την ενίσχυση της ποιότητας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που απευθύνονται σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Το project χρηματοδοτείται από το ERASMUS+ PROGRAMME - KA2 - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices - Strategic Partnerships for vocational education and training, AGREEMENT NUMBER – 2016-1-BG01-KA202-023714 Το project κατάφερε να: Όλα τα αποτελέσματα είναι ήδη ελεύθερα διαθέσιμα σε όλους. Το εργαλείο προσφέρει κατάλληλους γράφους (spider graphs) για την ανάλυση των αποτελεσμάτων και την κατάλληλη ανατροφοδότηση βάσει των αποτελεσμάτων σας. Για περισσότερα νέα σχετικά με το έργο μείνετε συντονισμένοι μέσω της σελίδας στο Facebook της SciFY και του έργου!Η πρόκληση
Σκοπός και Στόχος του Project
Συνεργασίες
Partners
Country
Sofia University
Βουλγαρία
Effebi Association
Ιταλία
UNINETTUNO
Ιταλία
Folkuniversitetet
Σουηδία
NART- National Association of Resource Teachers
Βουλγαρία
FTF- FORO Tecnico de Formacion
Ισπανία
SCIFY- Science for You
Ελλάδα
DIMITRA- Dimitra Education & Consulting S.A
Ελλάδα
Μεθοδολογία και κύρια σημεία αποτελεσμάτων
Χρηματοδότηση
Αντίκτυπος
Επισκεφτείτε Tools4ADHD.eu για να βρείτε:
Ταυτότητα Έργου